پوست سبزه و تشخیص انواع پوست

پوست سبزه و تشخیص انواع پوست

رنگ پوست هر انسان به میزان ملانین موجود در پوست بستگی دارد. ملانین رنگدانه ای طبیعی بوده که رنگ پوست را تعیین می کند و این رنگدانه هااز سلول های پوستی که ملانوسیت نام دارند تولید می شوند.

بدن ما به دلیل واکنش های طبیعی و دفاعی زمانی که در معرض اشعه آفتاب قرار می گیرد، باعث افزایش فعالیت سلول های پوستی شده و درنتیجه تعداد زیادی ملانین برای حفظ ساختار پوست تولید می شود.

با توجه به جبر جغرافیایی بیشتر ایرانی ها، افرادی که در مناطق گرمسیر و یا نزدیک خط استوا متولد و بزرگ می شوند، پوست سبزه دارند اما اگر اطلاع دقیقی از رنگ پوستتان ندارید در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی درباره تشخیص انواع پوست برای شما عزیزان ارائه دهیم.

انواع پوست

رنگ پوست انسان با توجه به عواملی همچون: ملانین، ژنتیک و جغرافیا از تناژ سفید تا سیاه تعیین می شود. به عنوان مثال پوست سفید ملانین کمتری داشته و اگر در معرض آفتاب قرار گیرد به سرعت می سوزد. به طور کلی می توان گفت 6 نوع رنگ پوست وجود دارد که با ملانین رابطه مستقیمی دارند (هر چه مقدار ملانین بیشتر باشد رنگ پوست تیر ه تر می شود و بالعکس).

  • پوست خیلی روشن: در این نوع رنگ پوست عموما رنگ مو بلوند یا قرمز بوده و چشم ها آبی یا سبز رنگ می باشند. همچنین می توان روی پوست صورت این افراد شاهد کک و مک باشیم.
  • پوست سفید: این پوست به سرعت می سوزد و به سختی برنزه می شود. همچنین تفاوت پوست سفیدبا پوست بسیار روشن این است که اگر در معرض نور آفتاب قرار گیرند می توان کک و مک هایی را روی صورت این افراد مشاهده کرد.
  • پوست گندمی: افراد با این رنگ پوست معمولا موهای بلوند یا قهوه ای دارند و روی صورتشان کک کمتری وجود دارد.
  • پوست سبزه: رنگ تیره ای دارد و عموما فاقد هر گونه کک و مک روی پوست است. به طور طبیعی سبزه پوستان، مو و چشمانی به رنگ سیاه و یا قهوه ای تیره دارند و از خوبی های این رنگ پوست می توان به سریع برنزه شدن و به ندرت سوختن اشاره کرد.
  • پوست تیره: افرادی که رنگ پوستشان قهوه ای تیره می باشد به طور طبیعی رنگدانه های مو و چشم آنها سیاه می باشد.
  • پوست سیاه: طبق نظر کارشناسان افراد سیاه پوست اگر به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار گیرند، به احتمال زیاد دچار آفتاب سوختگی و یا حتی تاول می شوند.

تشخیص انواع پوست

  • از طریق رگ: اگر رگ های دست شما به رنگ سبز باشد، نشان دهنده سبزه یا گندمی بودن پوست شما می باشد. همچنین اگر رگ های شما آبی یا بنفش باشند نشان می دهد که شما پوستی با تناژ سفید دارید.
  • قرار گرفتن در معرض نور: سفید پوستان به دلیل اینکه ملانین کمتری دارند، اگر در معرض نور آفتاب قرار گیرند پوستشان به سرعت می سوزد و به کندی برنزه می شود اما تیره پوستان اینگونه نیستند.
  • کمک گرفتن از اکسسوری ها: اگر اکسسوری های طلایی رنگ به پوست شما می آید نشان دهنده این است که رنگ پوست شما سبزه، گندمی و یا تیره می باشد اما به سفید پوستان اکسسوری های نقره ای رنگ بیشتر می آید.

سفید کردن پوست سبزه

بسیاری از سبزه پوستان در برخی مواقع به دنبال سفید کردن پوست خود می باشند اما راهکار های آن را نمی دانند. راهکار هایی مانند استفاده از کرم های سفید کننده، لیزر و لایه بردارهای شیمیایی وجود دارد اما بهترین راهکار برای این موضوع استفاده از روش های طبیعی می باشد زیرا عوارض و آسیب چندانی برای پوست به همراه ندارد. لازم به ذکر می باشد که قبل از امتحان کردن ماسک های خانگی و طبیعی مقداری از آن را روی دست خود بزنید تا مطمئن شوید که به آنها حساسیت ندارید.

  1. استفاده از ماست + زردچوبه: به علت وجود اسید لاکتیک در ماست استفاده از آن می تواند به سفید شدن پوست کمک کند. همچنین زردچوبه به کاهش رنگدانه ها و لکه های تیره کمک می کند. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری ماست به همراه کمی زردچوبه با یکدیگر مخلوط کنید و سپس خمیر ایجاد شده را 15 الی 30 ثانیه روی صورت خود بگذارید، بهتر است این ماسک را یکبار در روز استفاده کنید.
  2. آرد نخودچی: این ماده به لایه برداری پوست کمک می کند و آن را کاملا تمیز می کند. همچنین از خواص دیگر آن می توان به کاهش چربی پوست اشاره کرد. شما می توانید یک قاشق غذاخوری آرد را با کمی گلاب مخلوط کنید و سپس خمیر ایجاد شده را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید خمیر کاملا خشک شود و سپس آن را بشویید. می توانید این کار را سه بار در هفته انجام دهید.
  3. هویج: هویج به دلیل داشتن لیکوپن و کاروتنوئید منجر به کاهش آفتاب سوختگی و قرمزی پوست می شود. همچنین استفاده از آن می تواند باعث جوان تر شدن پوست صورت شود. شما می توانید هویج رنده شده را به همراه کمی ماست و چند قطره لیمو مخلوط کنید و سپس آن را روی پوست بمالید. از این محلول یکبار در روز استفاده کنید.
  4. لیمو: لیمو به دلیل داشتن ویتامین C از تشکیل ملانین جلوگیری کرده همچنین می تواند ملانین موجود در پوست را کاهش دهد. یک قاشق غذاخوری آب لیمو و آب مقطر را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را روی صورت خود بمالید. پس از 10 یا 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

نکته: اگر پوست حساسی دارید به هیچ عنوان از لیمو استفاده نکنید زیرا اسیدی بودن آن باعث سوزش و قرمزی بیش از حد پوست های حساس می شود. همچنین لیمو پوست را به نور حساس می کند در نتیجه اگر پس از استفاده ماسک لیمو خواستید بیرون بروید کرم ضد آفتاب فراموش نشود.

شما با دانستن تناژ پوستتان نیز می توانید رنگ مناسب برای تیپ و استایل، آرایش و اکسسوری مناسبی را انتخاب کنید و به زیبایی خود بیفزایید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)