انتخاب رژگونه مناسب رنگ پوست

انتخاب رژگونه مناسب رنگ پوست

خرید هرکدام از لوازم آرایشی دارای نکات خاصی است و ما نیاز داریم که تفاوت آنها را بدانیم و محصول مناسب خود را انتخاب کنیم. رژگونه یکی از مهمترین لوازم آرایشی بین خانم ها است که تاثیر زیادی روی آرایش و شادابی ظاهر دارد. البته همواره انتخاب بهترین رنگ رژگونه که مناسب پوست باشد برای اکثر خانم ها یک چالش بزرگ بوده است.

تشخیص ته رنگ پوست                                                                                                           

اصولا هر محصول آرایشی یا پوشیدنی که مطابق با ته رنگ پوستتان باشد شما را زیباتر می کند ما در این قسمت چند روش برای تشخیص ته رنگ پوست را به شما ارائه میدهیم. ممکن است رنگ پوست خود را  سفید، روشن، متوسط، برنزه یا تیره بدانید ولی ته رنگ به تناژ رنگی زیر پوست اشاره می کند و به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم میشود.

  1. در نور طبیعی به رگ های قسمت داخلی مچ دستتان نگاه کنید اگر مایل به سبز و زردهستند ته رنگ پوست شما گرم و اگر رنگ رگ های شما آبی یا بنفش باشد نشان دهنده این است که شما تناژ سردی دارید، در صورتی که رنگ های گفته شده را مشاهده نکردید ته رنگ پوستتان خنثی است و این ته رنگ معمولا دارای رگ های آبی و سبز است.
  2. راه دیگر تشخیص ته رنگ پوست با استفاده از جواهرات است اگر فردی هستید که معمولا به سمت جواهرات طلایی جذب میشوید و این رنگ شما را زیباتر می کند پس ته رنگ پوست شما گرم است همچنین اگر پوستتان کنار جواهرات نقره ای بهتر بنظر میرسد ته رنگ پوست شما سرد میباشد اما چنانچه هر نوع جواهری با پوست شما سازگار باشد تناژ پوست شما خنثی است.

 

رنگ های رژگونه برای پوست روشن

پوست روشن (سفید) از لحاظ ژنتیکی و جغرافیایی از مناطق اروپای شرقی منشا میگیرد که اغلب دارای آب و هوای ابری و کشور های سردسیر هستند. این پوست ها عموما دارای کک و مک فراوان هستند و در برابر آفتاب به سرعت دچار سوختگی می شوند. رنگ های رژگونه برای این پوست عبارتند از:

  • هلویی

باید توجه داشت که اگر ته رنگ پوست شما گرم است و پوست روشنی دارید رژگونه هلویی هماهنگی بیشتری با پوست شما خواهد داشت. زیرا هلویی دارای ته رنگ و تناژ نارنجی و گرم است همچنین برای داشتن ظاهری نچرال میتوانید رنگ هلویی را با رژگونه صورتی کمرنگ ترکیب کنید.

  عکس رژگونه هلویی برای پوست روشن

    • صورتی ملایم                             

    رژگونه صورتی با ته رنگ سرد برای پوست های خیلی روشن و رنگ پریده که تناژ سردی دارند مناسب است و حتما دقت داشته باشید که رنگ آن نسبت به پوستتان خیلی تیره نباشد، زیرا ناهماهنگی زیادی با پوستتان ایجاد میکند همچنین استفاده از صورتی خیلی کمرنگ صورت شما را بی روح نشان می دهد.

      عکس رژگونه صورتی ملایم برای پوست روشن

    • مرجانی

    اگر بدنبال انتخابی برای همه تناژ ها هستید رنگ مرجانی را به شما پیشنهاد میکنیم با استفاده از این رنگ چهره ای شاداب و جوان تر خواهید داشت و ترکیب آن با رنگ هلویی نیز میتواند ظاهری جسورتر به شما ارائه دهد.

      عکس عکس رژگونه مرجانی برای پوست روشن

     

    رنگ های رژگونه برای پوست گندمی

    منشا این رنگ عموما از نژاد اروپای جنوبی و آسیای شمالی است و اغلب تناژ خنثی و متعادلی دارد ولی همچنان باید توجه داشت که تناژ پوستتان با ته رنگ رژگونه هماهنگ و مشابه باشند زیرا عدم هماهنگی بین این دو میتواند جلوه چهره را از بین ببرد. رژگونه با رنگ های خیلی روشن برای پوست گندمی توصیه نمیشود و ظاهر آرایش را خراب خواهد کرد، رنگ های رژگونه برای این پوست عبارت اند از:

    • صورتی پررنگ و ارغوانی

    خانم هایی که پوست گندمی با تناژ سرد دارند با انتخاب این رنگ ها ظاهری زیباتر و آرایشی شکیل ترخواهند داشت.

       عکس رژگونه صورتی ررنگ و ارغوانی برای پوست گندمی

    • رنگ بژ و برنز

    برای ظاهری نچرال و طبیعی میتوانید از رنگ بژ استفاده کنید زیرا با پوست گندمی هماهنگی خوبی ایجاد میکند.

      عکس رژگونه بژ و برنز برای پوست گندمی

    • نارنجی و هلویی پررنگ

    برای افرادی با تناژ پوستی گرم رنگ هایی با تناژ مشابه توصیه میشود مانند نارنجی، هلویی و ...

      عکس رژگونه هلویی پررنگ و نارنجی برای پوست گندمی

     

    رنگ های رژگونه برای پوست سبزه و تیره

    سرچشمه این رنگ پوست از کشور هند، مناطق خاورمیانه و قاره آفریقا می آید که عموما موهای تیره ای دارند و بهترین رژگونه ها برای پوست تیره نیز رنگ هایی با طیف درخشان و براق است.

    • قهوه ای

    رنگ هایی مثل قهوه ای تیره و شکلاتی به چهره شما عمق داده و به دلیل تطابق آنها با رنگ پوست تیره آرایش را طبیعی تر نشان میدهند.  

      عکس رژگونه قهوه ای برای پوست تیره
    • قرمز آجری

    این رنگ باعث ایجاد قرمزی و بلاش طبیعی میشود که با پوست تیره بسیار هماهنگ است و استفاده از قرمز آجری چهره شما را شاداب تر میکند.

       عکس رژگونه قرمز آجری برای پوست تیره
    • بنفش و ارغوانی

    اگر شما فردی با پوست تیره و ته رنگ سرد هستید رژگونه هایی با تناژ بنفش به آرایش شما جلوه زیبایی خواهد داد.

       عکس رژگونه بنفش و ارغوانی برای پوست تیره
    • طلایی

    رنگ طلایی باعث درخشش پوست و برجستگی گونه های شما خواهد شد همچنین آرایشتان را شیک تر میکند.

      عکس رژگونه طلایی برای پوست تیره

     

    از میان انواع لوازم آرایشی، رژگونه تاثیر زیادی روی ظاهر و زیبایی شما خواهد داشت به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب آن برای هر رنگ پوست اهمیت فراوانی دارد. مهمترین معیار برای انتخاب این محصول رنگ پوست و تناژ آن است و ما در این مطلب به انواع رنگ پوست و تشخیص تناژپوست پرداختیم.

    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)