تفاوت کرم پودر و موس، موس بهتره یا کرم پودر

تفاوت کرم پودر و موس، موس بهتره یا کرم پودر

کرم پودر و موس دو محصول آرایشی می باشند که در جهت کاور کردن مشکلات پوستی شما نظیر جوش و آکنه، لک و... به کار می رود. کرم پودر محصولی شناخته شده و پرکاربرد می باشد اما موس محصول آرایشی است که به تازگی وارد عرصه بازار شده است و کمتر کسی با آن آشنایی داشته و تفاوت آن با کرم پودر را نمی دانند. در این مطلب قرار است به تفاوت کرم پودر و موس، موس بهتره یا کرم پودر بپردازیم.

موس چیست؟

این محصول به تازگی برای آرایشگران بسیار پرکاربرد شده است و از آن در جهت زیرساز برای آرایش استفاده می کنند. این محصول بافت سبکی داشته و از لحاظ ظاهری مابین کرم پودر و پنکیک می باشد اما خشک تر از کرم پودر بوده به گونه ای که آب و چربی آن گرفته شده است. بنابراین برای افراد با پوست چرب بسیار مناسب می باشد همچنین همانند کرم پودر ظاهری یکنواخت به شما ارائه می دهد.

افرادی که دوست دارند چهره آنها برای آرایش مات شود می توانند از موس استفاده کنند زیرا جلوه ای مات کننده دارد و به همین علت افرادی که پوست چرب و نرمال دارند بهتر است از آن استفاده کنند. توجه داشته باشید که موس هم مانند کرم پودر رنگبندی متنوعی دارد و شما باید رنگی متناسب با تناژ پوست خود استفاده کنید.

در فرمولاسیون این محصول انواع رنگدانه ها و همچنین کرم ضد آفتاب با SPF 10 به کار رفته و از پوست شما در برابر اشعه آفتاب مراقبت می کند. همچنین به دلیل برخی از مواد موجود در آن خاصیت ضد پیری، ضد تعریق و ضدآب دارد.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر از پرکاربرد ترین و اصلی ترین لوازم آرایشی می باشد که به علت قدرت پوشانندگی بالایی ک دارد می تواند علاوه بر یکدست کردن ظاهر شما مشکلات پوستی را نیز محو کند. در ترکیبات این محصول رنگدانه های متنوع، نگهدارنده و... به کار رفته است که هر کدام کارایی خاص خود را دارد. همچنین این محصول انواع مختلفی دارد که شما بسته به نیاز خود باید بهترین آن را انتخاب کنید و در خرید کرم پودر اصل دقت کافی داشته باشید.

تفاوت کرم پودر و موس

  1. کرم پودر برخلاف موس به پنکیک جهت تثبیت بیشتر نیاز دارد زیرا کرم پودر در صورت تعریق می تواند ماسیده شود.
  2. کرم پودر رقیق تر از موس بوده و ماندگاری کمتری نسبت به موس دارد.
  3. میزان چربی در موس کمتر بوده بنابراین بسیار مناسب تر برای افراد با پوست چرب می باشد.
  4. اکثر کرم پودر ها بافت سنگینی داشته و باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود اما موس اینگونه نیست.
  5. موس جلوه ای مات کننده دارد اما کرم پودر اینگونه نیست.
  6. موس به علت بافت سبک و نرمی که دارد مانع تنفس پوست نمی شود.
  7. موس حالت خشک و پودری ندارد و به همین علت بافت سبک و نرمی دارد.
  8. طبق گفته ها موس رنگبندی بسیار متنوعی با حداکثر 15 رنگ دارد اما کرم پودر اینگونه نیست.

نکاتی درباره استفاده از کرم پودر و موس

  • در ابتدا باید توجه داشته باشید که رنگ هر دو محصول متناسب با تناژ رنگی پوستتان باشد زیرا اگر این اصل را رعایت نکنید، آرایش شما جلوه ای طبیعی نخواهد داشت.
  • سعی کنید کرم پودر یا موسی را انتخاب کنید که حاوی ضدآفتاب باشد.
  • همانطور که بالا گفته شد کرم پودر بافت سنگین و موس بافتی نرم و لطیفی دارد بنابراین شما با توجه به هدفتان از آرایش و محلی که می خواهید بروید باید انتخاب مناسبی از میان این دو محصول داشته باشید.
  • حواستان باشد برای اینکه ماندگاری آرایش روی صورت شما بیشتر باشد حتما باید قبل از آرایش صورتتان از هرگونه آلودگی پاک باشد.
  • شما می توانید با استفاده از اسفنج، پد و یا براش آرایشی کرم پودر یا موس را روی صورت خود بزنید.

سخن پایانی!

ما در این مطلب سعی کردیم به معرفی کامل از موس بپردازیم تا با آن کامل آشنا شوید. میان موس و کرم پودر تفاوت های آشکاری وجود دارد و همانطور که گفته شد شما با توجه به جنس پوستتان، هدف از آرایش، خواهان جلوه مات یا غیر مات بودن و... از میان این دو محصول می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)